Όσο προσεκτικοί και αν είμαστε με το καμάρι μας είναι σίγουρο πως όλο και κάποια ατέλεια θα δημιουργηθεί πάνω στο χρώμα του (είτε από κάποιον ασυνείδητο είτε από την ίδια την φύση. Ορισμένες μικροζημιές όπως οι βαθιές γρατσουνιές κ.α. δεν μπορούν να διορθωθούν από τον απλό χρήστη αφού απαιτούν ειδικά εργαλεία (αλοιφαδόρο) και πολύ καλή τεχνική. Υπάρχουν όμως ορισμένες μικροατέλειες οι οποίες με υπομονή επιμονή και με προϊόντα που μπορεί να βρει κάποιος πάρα πολύ εύκολα μπορούν να εξαλειφτούν πλήρως.
Μία καλή σειρά γυαλιστικών κατά την άποψη μου είναι αυτή της 1Z. Είναι ιδιαίτερα φθηνά και μπορεί να τα βρει κανείς ακόμα και στα super market. Το καλό είναι πως η σειρά τους είναι πολύ εύκολη στην χρήση, έχει διαβάθμιση από συνθετικό κερί προστασίας (δεν μας ενδιαφέρει στο συγκεκριμένο θέμα) μέχρι πολύ δυνατές αλοιφές γυαλίσματος και δουλεύουν πάρα πολύ καλά με το χέρι.
Στο θέμα αυτό θα γίνει μία μικρή επίδειξη και τρόπος χρήσης των ήπιων μόνο γυαλιστικών και ο σωστός τρόπος χρήσης τους. Ο βαθμός δυσκολίας είναι σχεδόν μηδαμινός και η επιτυχία δεδομένη
.
α) Αφαίρεση ξένου χρώματος από το αυτοκίνητο μας από μικροεπαφές.
Είναι πολύ συχνό φαινόμενο να έχουμε στο αυτοκίνητο μας «μαυρίλες» ή ξένο χρώμα (ειδικά στους καθρέφτες μας) από μικροεπαφές. Τα σημάδια αυτά δεν φεύγουν με το πλύσιμο, άλλα ούτε και με δυνατό τρίψιμο με το χέρι (αν και αυτό αντενδείκνυται έχω παρατηρήσει πως είναι κοινή πρακτικοί για πάρα πολλούς). Η λύση είναι ένα ήπιο γυαλιστικό ή καθαριστικό κερί ένα πανί μικροϊνας και ένα σφουγγαράκι γυαλίσματος. Όλα (με εξαίρεση) το σφουγγάρι γυαλίσματος μπορούν να βρεθούν σε ένα super market. Εναλλακτικά αντί για το σφουγγάρι γυαλίσματος μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα βαμβακερό (καθαρό) πανί ή και ένα πανί μικροϊνας. Εγώ χρησιμοποίησα σφουγγάρι γυαλίσματος Sonax, πανί μικροϊνας Guard, και γυαλιστικό 1Z metallic polish (παρόμοια προϊόντα βγάζει και η Sonax, Autoglym, Meguiars).
Αρχικά πλένουμε καλά την περιοχή με ένα σαμπουάν αυτοκινήτου σκουπίζουμε και εξετάζουμε αν έχουμε μόνο ξένο χρώμα πάνω στο αμάξι μας ή έχει φύγει και μέρος από το δικό μας. Μόνο το ξένο χρώμα θα φύγει σίγουρα με την παρακάτω διαδικασία τα σημεία που έχει φύγει το δικό μας χρώμα δεν θα βελτιωθούν οπτικά .
Βάζουμε ελάχιστη ποσότητα metallic polishwax στο σφουγγάρι και αρχίζουμε με απαλές ίσιες κινήσεις με πολύ μικρή ΠΙΕΣΗ να τρίβουμε την περιοχή. Σημασία έχει να βάλουμε λίγο προϊόν και να το δουλέψουμε αρκετά (και απαλά) μέχρι να γίνει σχεδόν διάφανο. Η λογική του να βάλουμε πολύ και να τρίψουμε λίγο και με δύναμη είναι εντελώς ΛΑΘΟΣ.
Σιγά σιγά η «μαυρίλα» θα εξαφανίζετε από το χρώμα μας και θα μεταφέρετε στο σφουγγάρι.
Κατόπιν σκουπίζουμε με το πανί μικροϊνας τα υπολείμματα του γυαλιστικού μας και το τελικό αποτέλεσμα θα είναι κάπως έτσι. Αν δεν φτάσουμε το επιθυμητό με την πρώτη φορά επαναλαμβάνουμε την διαδικασία.
β) Αφαίρεση σκιών ή πολύ απαλών και μικρών γρατσουνιών (αναφέρομαι σε πραγματικά απαλές γρατσουνιές.
Τα υλικά είναι τα ίδια με εξαίρεση πως τώρα θα γίνει η χρήση του 1Z Paint Polish (είναι λίγο πιο δυνατό από το Metallic Polish) και αντί για σφουγγάρι το γυάλισμα έγινε με πανί μικροϊνας.
Το πρόβλημα;...(πάρα πολύ απαλές σκιές πάνω στο χρώμα, οι οποίες όμως δεν φεύγουν με το πλύσιμο ούτε με το τρίψιμο με το δάχτυλο (το αναφέρω συνέχεια γιατί βλέπω πάρα πολύ κόσμο να προσπαθεί με το δάχτυλο του και πολλές φορές με την βοήθεια σάλιου
:P, τι νομίζετε ρε παιδιά πως το χέρι σας είναι ντουκόχαρτο και το σάλιο γυαλιστικό;;;;;
:P:P:P)
Δυστυχώς στην photo είναι πολύ δυσδιάκριτο
Η διαδικασία είναι ίδια με πριν βάζουμε λίγο προϊόν τρίβουμε ελαφρά αλλά επίμονα μέχρι να γίνει σχεδόν διάφανο και κατόπιν σκουπίζουμε με ένα καθαρό πανί μικροϊνας. Το τελικό αποτέλεσμα:
γ) Αφαίρεση θαμπάδας από κοτσουλιά (εδώ να είστε προετοιμασμένη για πολύ περισσότερο τρίψιμο, για πάνω από μία επανάληψη και πιθανόν όχι τέλειο αποτέλεσμα (εξαρτάται από το μέγεθος τις ζημιάς)). Όσο μένει μία κοτσουλιά πάνω στο αυτοκίνητο σας «τρώει» το χρώμα σας και μπορεί να φτάσει μέχρι το μέταλλο ακόμα και αν το αυτοκίνητο μας είναι κερωμένο, οπότε τις αφαιρούμε αμέσως. Αρκετές φορές μετά την απομάκρυνσή τους παρατηρούμαι μία θαμπάδα στο χρώμα, αν η θαμπάδα αυτή είναι πολύ έντονη ενδεχόμενα θα πρέπει να απευθυνθείται σε κάποιον επαγγελματία, αλλά για πολύ απαλές θαμπάδες μπορείτε να δοκιμάσετε να τις αφαιρέσετε όπως στο β).
Πριν
Μετά (ήθελε άλλο ένα πέρασμα, αλλά βαριόμουνα)
δ) Άλλο ένα παράδειγμα. Αφαίρεση μικρών κηλίδων χρώματος (δεν ξέρω πως βρέθηκαν εκεί ούτε από πού προήλθαν)
Πριν
Κατά την διάρκεια
Μετά
Τέλος να αναφέρω μία γενικότερη λογική για τα γυαλιστικά χρώματος. Ξεκινάμε πάντα με το πιο ήπιο κάνοντας τουλάχιστον δύο εφαρμογές στο σημείο που έχουμε πρόβλημα . Αν δεν υπάρχει βελτίωση προχωράμε σε κάποιο πιο δυνατό, δύο εφαρμογές κ.ο.κ.. Ποτέ δεν ξεκινάμε με κάτι πάρα πολύ δυνατό, γιατί μπορεί να μας βγάλει τελικά τον «λεκέ» αλλά παράλληλα φθείρουμε χωρίς λόγο το βερνίκι του αυτοκινήτου μας.
Διορθώσεις παρατηρήσεις ευπρόσδεκτες.