Ένα θέμα το οποίο δεν είναι guide αλλά πολύ πιο γενικό (απλά προς στιγμή δεν υπάρχει αντίστοιχη κατηγορία)
Οι βαφές αυτοκινήτου χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες (και όχι αυτή δεν είναι μεταλλικές και μη μεταλλικές άσχετα με το τι έχει επικρατήσει στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων). Ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει βαφή μονής ή βαφή διπλής. Η διαφορά έχει να κάνει με τον τρόπο βαφής του αυτοκινήτου. Κάθε μεταλλικό τμήμα του αυτοκινήτου αρχικά περνιέται με αστάρι (ώστε να «πιάσει» καλά η βαφή πάνω του.
Στην συνέχεια αν το αυτοκίνητο έχει βαφή μονής ψεκάζετε πάνω στο αστάρι ένα μείγμα από χρώμα αναμειγμένο με βερνίκι αυτοκινήτου (paint transfer) και η διαδικασία του βαψίματος ολοκληρώνεται (single paint). Όταν γυαλίζουμε ένα αυτοκίνητο με βαφή μονής είναι λογικό το σφουγγάρι του αλοιφαδόρου να γεμίζει με το χρώμα του αυτοκινήτου (paint transfer) (δεν πρέπει να φοβίζει).
Στην βαφή διπλής πάνω στο αστάρι ψεκάζεται ένα στρώμα χρώματος (ΧΩΡΙΣ βερνίκι) στην συνέχεια πάνω στο στρώμα χρώματος ψεκάζεται διάφανο βερνίκι (από εκεί έχουν πάρει το όνομα τους οι βαφές διπλής και clearcoat paint). Κατά το γυάλισμα αυτοκινήτου με βαφή διπλής δεν λερώνονται τα σφουγγάρια του αλοιφαδόρου με το χρώμα του αυτοκινήτου αφού ουσιαστικά αυτό που αφαιρείται είναι ένα μικρό μέρος της επιφάνειας του βερνικιού το οποίο είναι διάφανο.
Ο διαχωρισμός μεταλλικό και μη μεταλλικό που έχει επικρατήσει δεν έχει να κάνει με τον τρόπο βαφής απλά στα μεταλλικά χρώματα η στρώμα βαφής περιέχει μέσα τα λεγόμενα metal flake είναι οι «νιφάδες» που αντανακλούν το φως. Τα μεταλλικά χρώματα σε καμμία περίπτωση δεν έχουν μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο, η αντίληψη αυτή επικράτησε την εποχή όπου όποιο χρώμα δεν ήταν μεταλλικό συνήθως ήταν και βαμμένο με βαφή μονής, η οποία είναι πιο επιρρεπής στην ατμοσφαιρική οξείδωση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των αυτοκινήτων που παράγονται σήμερα έχουν βαφή διπλής.