Μία πολύ συχνή ερώτηση που μου κάνουν φίλοι μου είναι πως και αν γίνεται να αφαιρέσουν γρατσουνιές πάνω από το αυτοκίνητο τους. Η απάντηση δεν είναι ένα απλό ναι ή ένα όχι, αλλά εξαρτάται από το μέγεθος της ζημιάς (γρατσουνιάς). Υπάρχουν τρεις περιπτώσεις (χοντρικά τις χωρίζω εγώ):
1) Η γρατσουνιά είναι πάρα πολύ ψιλή. Τόσο απαλή που ουσιαστικά δεν έχει γδαρθεί το δικό μας χρώμα αλλά το χρώμα από κάποιο άλλο αυτοκίνητο έχει κολλήσει πάνω στο δικό μας βερνίκι. Αυτές οι "γρατσουνιές" φεύγουν πάρα πολύ εύκολα με δύο ή τριών σταδίων γυάλισμα.
2) Η γρατσουνιά είναι πιο βαθιά ΑΛΛΑ δεν έχει φτάσει στο μέταλλο. (Με αυτή την περίπτωση θα ασχοληθώ σε αυτό το θέμα)
3) Η γρατσουνιά έχει φτάσει μέχρι την λαμαρίνα, δηλαδή έχει φύγει εντελώς το χρώμα (μπορείς να την αισθανθείς αφού το νύχι "σκαλώνει" στην γρατσουνιά. Η σωστή λύση σε μία τέτοια ζημιά είναι η βαφή όλου του κομματιού. Μία πρόχειρη λύση είναι τα λεγόμενα touch up, αλλά για αυτή την περίπτωση κάποια άλλη στιγμή περισσότερα.
Οι συνεργοί μας στην αφαίρεση γρατσουνιάς (περίπτωση 2)
Αναλυτικά:
1) Αλοιφαδόρος (ενναλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τρυπάνι (με ρυθμιζόμενες στροφές) με το χέρι δεν το συνιστώ αλλά αν έχετε όρεξη δοκιμάστε.
2) Σφουγγάρι γυαλίσματος (Σκληρό μαλακό)
3) Ντουκόχαρτο (2500 και 3000)
4) Αλοιφές γυαλίσματος (χρησιμοποίησα προϊόντα που μπορεί να τα βρει ο καθένας πανεύκολα)
Το πειραματόζωο το ford fiesta της οικογένειας. Είχε μία ωραιότατη γρατσουνιά στο πίσω φτερό ή οποία όμως ήταν πάνω στο βερνίκι του αυτοκινήτου και δεν είχε φτάσει στο χρώμα.
Πριν
Αφαίρεσα μόνο την μισή διότι ήταν απόγευμα και δεν μου άρεσε ο τρόπος που έβγαιναν οι photo λόγω flash (και που θα βρω μετά άλλη γρατσουνιά για να βγάλω καλύτερες) (θα υπάρχει και part 2 με καλύτερες photo (μέρα) κατά την αφαίρεση του δεύτερου τμήματος της γρατσουνιάς).
Αρχικά προσπάθησα να αφαιρέσω την γρατσουνιά χωρίς να τρίψω με το ντουκόχαρτο αλλά χρησιμοποιώντας μόνο την κίτρινη αλοιφή 1z. Ο τρόπος γυαλίσματος που χρησιμοποιώ (υπάρχουν και άλλες τεχνικές είναι) 600rpm για τα πρώτα περάσματα με μέτρια πίεση μετά ανέβασμα στις 1200 rpm και τέλος στις 900 rpm για τα τελευταία περάσματα.
Μετά από τρεις εφαρμογές τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα (έγινε λιγότερο αισθητή αλλά δεν έφυγε):
Οπότε ήταν ώρα για το ντουκόχαρτο (νούμερο 3000) με λίγο νεράκι τρίβω την γρατσουνιά (λίγο μην πλακωθείτε) και voila:
Τρομακτικό θέαμα ε;;;
:P (ή επιφάνεια έχει σκουπιστεί η θολούρα είναι μικρές γρατσουνιές από το ντουκόχαρτο)
Κατόπιν δύο εφαρμογές (μία με το σκληρό σφουγγάρι (κίτρινη 1Z αλοιφή) μία με το μαλακό (πράσινη 1Z αλοιφή)) και έχουμε το τελικό αποτέλεσμα:
Παρατηρήσεις:
1) Όσες photo τραβήχτηκαν με flash διογκώνουν το πρόβλημα
2) Προσοχή στην όλη διαδικασία αν το παρακάνετε μπορεί να φάτε όλο το βερνίκι και μετά δεν υπάρχει επιστροφή παρά μόνο το βάψιμο
Παρατηρήσεις σχόλια ερωτήσεις προτάσεις δεκτές.